خواب خوب شب-قسمت سوم

تفکر

۴-تفکر کردن

اکثر مردم در مورد چیزهایی که شما به آن ها کنترل ندارید، به شما می گویند که نگران نباشید. در حقیقت، هر کسی این کار را انجام می دهد، و این بخشی از طبیعت انسان است.

حدس بزنید چه چیز دیگری وجود دارد که شما روی آن کنترل ندارید؟

نگرانی

آن چیزی که شما روی آن کنترلی ندارید ، نگرانیست. و شما اغلب نگران هستید.

تفکر ایده خوبی برای مقابله با این عادت است، چرا که نگرانی بیش از حد، در شما به عنوان یک توسعه دهنده می تواند تاثیر منفی بگذارد.

تفکر، ورزشی است که در آن ذهن و عادات ما تمرین داده می شود. تفکر می تواند به ما در تشخیص محتوای ذهنی کمک کند.

ثابت شده است که کاهش استرس می تواند به شما در خواب بهتر کمک کند و این تنها با تفکر امکان پذیر است.

انواع مختلفی از تفکر وجود دارد:

تفکر متعالی: این نوع تفکر بدین معنیست که ما این آرامش درونی را تجربه می کنیم و با حالت آرام مشغول تفکر می شویم.

تفکر ریتم قلب: این تفکر، به عنوان تفکر رو به بالا شناخته شده است. و یک روش تنفس است، که تنفس، گردش خون و سیستم عصبی بدن را در حالت یکپارچگی هماهنگ می کند تا منجر به تلفیق روح، قلب، بدن و ذهن انسان شود.

تفکر هدایت تصور: این تفکر، یک تکنیک جدیدتر است. هدایت تصور می تواند برای بهبود معنوی، تسکین استرس یا رشد شخصی مورد استفاده قرار گیرد.

تفکر ذهنیت : این نوع تفکر، یک نوع ذهن آگاهیست که مورد علاقه ی توسعه دهندگان است. و این امکان را می دهد که ذهن آزادانه، سرگردان شود و بر پذیرش هر اندیشه ای که می آید، تاکید کند.

۵-ملاتونین خود را تجدید کنید.

ملاتونین یک ماده شیمیایی طبیعی در بدن شما است که به خواب رفتن کمک می کند. اگر شما یک توسعه دهنده ی نرم افزار هستید، ممکن است به دلیل استراحت، بدست آوردن ملاتونین بدن در طول روز سخت تر باشد.

من توصیه می کنم در طول روز یک استراحت کوتاه داشته باشید تا این ملاتونین تجدید شود. حتی سعی کنید یک چشم بند هم استفاده کنید تا بهتر بخوابید.

۶- موسیقی آرام در هنگام خواب

در نهایت، پخش موسیقی آرام در شب می تواند به شما کمک کند تا بهتر استراحت کنید.

دلایل اینکه موسیقی می تواند به ما کمک کند، این است که خواب هنوز مشخص نیست، اما ممکن است با اثر آرامش بخش خاصی از موسیقی به شنونده، ارتباط داشته باشد. یا اینکه می توان آن را به انتشار برخی از مواد شیمیایی در مغز مرتبط دانست.

به عنوان مثال: شما وارد یک شرکت برای مصاحبه می شوید، اگر این شرکت یک موسیقی آرام در فضای شرکت پخش کند، به طور طبیعی، اعصاب شما آرام تر می شود و حس بهتر خواهید داشت. حال تصور کنید که پخش موسیقی آرام در هنگام استراحت چقدر موثرتر خواهد بود.

موسیقی می تواند بر اثرات فیزیکی کاهش ضربان قلب تاثیر بگذارد.

خواب شبانه همه چیز را تغییر می دهد.

من از شما به عنوان توسعه دهندگان نرم افزار می خواهم که سلامت خود را اولویت قرار دهید. تا زمانی که زندگی می کنید به بدن خود نیاز دارید، پس با ذهن خود در آن زندگی کنید.

مهمتر از همه، شما نیاز به یک ذهن سالم دارید، تا وظایف خود را به عنوان یک توسعه دهنده ی نرم افزار انجام دهید. پس چرا نباید مراقب سلامت خود باشید و با استراحت خوب شیوه ی زندگیتان را تغییر دهید؟

وقتی که ما یک خودرو می خریم، مطمئن هستیم که قطعات درونی و بیرونی را می توانیم تمیز کنیم، ما مطمئن هستیم که با تمیز نگه داشتن این ماشین، می توانیم به هر جایی سفر کنیم. پس ما باید این روش را روی بدن مان امتحان کنیم چون این بدن قرار است سال های طولانی برای ما کار کند.

ذهن شما ارزشمند است و تنها به شما داده می شود. به بهترین وجه از توانایی خود مراقبت کنید.